ストリート Street

バンクーバーの生活・遊び情報誌『Oops! Japanese Magazine』April 3, 2009、編集後記より ↓)

http://www.oopsweb.com/2009/aboutus/message.htm

私がバスの中で地図を広げていると、この街に初めて来たと思われる方から話しかけられました。「すみません。○○○ストリートに行きたいのですが……」。私「今、私たちは×××ストリートを通り過ぎましたから、○○○ストリートまでは2本先です……。あっ、このバスは次の角を曲がってしまうので、このバス停で降りたほうが良いですよ!」。この街の移動で便利な点のひとつは、細かく道に名前が付いていることです。

When I was looking at a map in the bus, a person coming to this town at first time talked to me.
"Excuse me. I wanna go to ○○○ Street".
I : "Now, passing ××× Street, There are next 2 road untill ○○○ Street. Oh, you might take off this bus stop because this bus will turn at next brock !".
One of useful things for moving in this town is that road are named in detail.